fredag 21 november 2014

Passar på. (Blogga varje dag 206)

Precis som när barnen var små använder jag tiden då de sov till fånga tillfället och inte skynda runt så mycket. 
Nu när hunden snarkar högljutt under datorn sitter jag alltså kvar fast jag egentligen borde köra färdigt dammsugaren och stänga fönstret. 
Men jag kan bara inte. 
Vet ju att det är så skört det där med sömn. 
Vill gärna att han ska fortsätta sova en stund. 
Min lilla hund.
Morgonen var intensiv men bra. 
Träningen gick bra och han bara äääälskar att jobba.
Sen älskade han inte lika mycket veterinärs besöket med vaccination. 
Nej, han var svår att hålla och gnällde högt innan sprutan ens nuddat honom. 
Tvätta ett öra ska vi inte tala om.
Han hade ju visat redan i dörren att "nej, tack! Jag går inte in".
Mitt fel om jag envisas. 
Eller hur?
Men det gick till slut. 
Sen väntade han i bilen utan att knysta när jag hämtade de där lägenhets dokumenten som de ringde om för några veckor sedan. 
Bra jobbat tycker jag. 

Glad att denna morgon gick så bra. 
Sista dagarna har varit aningen hektiska.
Började tro att det var jag som krånglade till allt. 

Så jag passar på att skriva nu då när det snarkas så det rungar. 
Förmodar att han är helt slut. 

Ja, äventyret alltså...vad ska jag säga.
Vi ska dit i morgon igen...det blev ju inte så som det var lovat förra helgen. 
Det handlar om massage.
Par-massage...fast mera ingående...tantrisk...
 Jag har gått med på detta för att mannen så gärna vill. 
Egentligen skrämmer det ski...arna ur mig. 
Allt som är alldeles för intimt gör mig panikslagen. 
Kanske är det då bra att jag "tvingas" testa. 
Vad vet jag...
Så nu vet ni alltså vad vi hittar på. 
Smyger lite med...
Måste erkänna att jag är aningen inspirerad och peppad av Karins bok.
Anar lite en blockering som bara är min
Tänker inte gå in på detaljer utan börja på min historia i stället.
Den som gör att jag kan sitta här idag och ha ett banalt i-lands problem som oro för en massage. 
Rädd för intimitet.
Passa på är orden som gäller för i morgon också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar