tisdag 16 september 2014

Andas djupare än djupast (Blogga varje dag 139)

En liten stund framför datorn. 
Svara på lite saker. 
Kolla lite. 
Ska till sjukhuset idag. 
Sexmånaders revisionen är över mig. 
Alla prov är bra utom endometriosen.
Så vi får väl se...

Så vaknar minstingen med en ännu svullnare läpp än han hade i går efter att tandläkaren tagit bort två mjölktänder som stoppade de som är på väg ner. 
En tand växte konstigt snett. 
Igår kväll svullnade läppen. 
Jag gav honom is och den gick ner lite. 
I morse såg han ut som om han gått en rond i boxnings ringen.

Vad gör jag nu?
Ta honom med mig?
Ringa svärfar och be honom ta pojken till barnläkaren?
Jag vet faktiskt inte...
En väninna erbjuder sig att komma och bjuda honom på glass vid tolv. 
Hon säger att det bara är att vänta. 
Svullnaden kommer att gå ner. 
Jo. 
Javisst. 
Men precis en dag då jag måste resa över hela stan och vänta och vänta och vänta. 
Han klarar sig ju bra själv. 
Men att gå till läkaren ensam i den här staden, det är att ta i.
Tar sats och ringer svärfar. 
Håller koll på andningen. 
Vi ska nog andas oss igenom denna dagen också.


1 kommentar:

  1. Åh. En sådan dag. Jag skickar lite kraft och tankar, svullnaden går säkert ner ska du se. Det brukar läka snabbt i munnen. Kram!

    SvaraRadera