onsdag 17 september 2014

De där som förstör...(Blogga varje dag 140)

Jag har varit med om de så många gånger nu. 
Både i Sverige och i Italien. 
Man går med i ett demonstrationståg. 
I mitt fall har det nästan uteslutande varit för djurskydd. 
Minns ett här i Rom mot kosmetika tester på djur. 
Helt plötsligt klirrade butiksfönster. 
Stenar flög. 
Men det var inga djurvärnare som kastade och sabbade. 
Det var den där klicken av udda typer som bara hakar på. 
De som går med och helt plötsligt bara finns där vid din sida utan att du känner dem.
Där och då fick djurskyddsföreningen skulden. 
De kom fram senare att de inte alls hade med förstörelsen att göra.

Jag ser det igen. 
Titta här vad vänster gjorde mot en stackars polishund!
Kolla som de förbaskade SD-arna slagit ner folk till höger och vänster!
Se som de där moderaterna/ Berlusconi anhängarna eller vad du vill har farit fram!
Vad vet jag hur mycket som stämmer...

Jag såg när Rom var fullt av troende och allt skräpet de lämnade i högar efter sig...
Drog slutsatsen att alla är vi lika. 
Efteråt fick jag veta att alla soptunnor hade plockats bort för rädslan av bombläggningar.


Här, i Italien, sätter man upp bilder och lägger ut blommor en gång om året till unga män som dött för det de trodde på. De blev dödade medan de demonstrerade. 
Någon var vänster anhängare. 
Någon var höger anhängare. 

Vem säger att det var någon från "fel sida" som dödat dem?
Det kan lika gärna ha varit ett av de där rötäggen som bara var ute för att "passa på" när det ändå var upp och ner allting.
Fast skulden läggs på de andra, de som tillhör fel grupp.
Det händer och händer igen. 
Ska vi aldrig lära oss att se saker som de är? 
Att elaka människor finns i alla grupper. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar