tisdag 3 maj 2016

Allt rämnar

Jorden skakar.
Ingenting är bra. 
Jobb ska helst vara gratis. 
Jobb möten också. 
En farfar kan bestämma allt om sitt barnbarn och ge fan i vett och etikett. 
En bil med en kvinna som tycker att hon har all rätt att bara köra tvärs över en kraftigt trafikerad stadsgata mitt framför en buss, som måste tvärbromsa så att två klasser med små skolbarn far och flyger, för att sen helt sonika påpeka för busschauffören att han är knäpp.
En son som lovat gå in för det han gör bara faller och faller. 
En annan son tycker att skrivböcker är blaha!
Jag har stygn i munnen och blåsor i gommen. 
Mannen får ett dödsbud på jobbet och han som var allmänt nere, för just jobbets skull, rasade helt.

Och detta var i fredags. 

Idag;
Ska jag ta itu med det där projektet.
Se över mina CV på tre olika språk.
Låta farfäder och resten av världen dundra på och göra mera yoga.
Vara glad att ingen skadades på bussen.
Hoppa av glädje och ge min son high five för att han bad att få göra om ett matte prov.
Undersöka närmare varför andra sonen tillsammans med tre andra "stör-nissar" blivit skickade att göra extra musiklektioner på italiensklärarens lektioner.
Munnen är kurerad med naturliga metoder, salt om vi ska översätta.
Mannen har också börjat en serie åtgärder för att få en lösning på sin jobbsituation.

Och så det vackraste med fredagen.
Den här lille krabaten flyttade in hos en av mannens arbetskamrater efter att de varit tvungna att göra slut på deras tvåårig goldenretriever med cancer i ryggraden.

Finns det något vackrare än bebisar?


8 kommentarer:

  1. Du har det rätt stormigt, ändå lyckas du lyfta fram guldkorn ♥
    Kram och fortsatt kraft!

    SvaraRadera
  2. Upp och ner och hit och dit. Sit calm like a yogi♥ Ja vilken söt bäbis! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sit calm like a yogi...just det! Kram

      Radera
  3. Livet! Och så du som parerar och gör så gott du kan! Varma kramar ❤️️

    SvaraRadera
  4. Dom där berg och dalbanorna...
    Så finns det kringelikrok vägar ur det.
    En bebis på fyra ben. Som man bara vill gosa ner sitt huvud i och njuta av.
    Det är det lilla som blir det stora ibland. Det är fint tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Det lilla som blir det stora". Det kopierar jag. Kram

      Radera