torsdag 28 april 2016

Att komma ihåg;

  • att beställa tid hos tandläkaren omedelbart vid tandvärk. Inte vänta tills de måste operera en, liksom.
  • att inte sminka ögonen innan man sen sätter sig i tandläkarstolen. Det är ju ett förfärligt sprutande på de där borrarna och en sköterska gör så gott hon kan (hon torkade faktiskt mig i ansiktet)...Tycker bara att hon kunde ha sagt till mig att jag hade en stor svart fläck under ögat när jag gick därifrån, kanske.
  • att april är april var man än bor i världen och därför ska man inte tro att bara för att de stänger av värmen i början av månaden så kommer solen att värma en resten av årstiden, suck!
  • att ta på mig koftan när jag sitter vid datorn.
  • att svärfar inte  låter sig avspisas med ett; "läkaren sa att ingen sjukgymnastik var nödvändig" då de tog bort gipset på favorit barnbarnet. Farfar har ju världens bästa sjukgymnast i bakfickan och för mig är det bara att ge upp efter hundrafemtioelfte telefonsamtalet. Man kanske kan spara in på att utsätts för den bombarderingen.
  • att inte sjunga med bedövning i käften. Låter helfult och stör de andra bilisterna...åtminstone stänga rutorna först. 
  • att köra igång tvättmaskinen. Annars har jag inget att hänga ut och korgen full med smutstvätt. Å det snaraste!


2 kommentarer:

  1. Sjunga med bedövning i munnen måste ju bli grymt likt Tommy Nilsson, fniss!
    Vi aprilar vidare... men snart är det över och maj får ta hand om oss istället! Kram på det!

    SvaraRadera
  2. Sjung hur mycket du vill i vilket tillstånd som helst tycker jag :) Kraaam!

    SvaraRadera