fredag 22 april 2016

Gissa var jag har varit!

Kvinnan jag har möte med är egentligen en snäll kvinna. 
Ändå gör hon mig ont. 
Det här är inget vackert alls fast det blir det sen. 
Sen när hon jobbat färdigt med gnuggandet och skrapandet.
Jag stirrar in i det där förfärligt starka ljuset och tittar snabbt bort igen. 
Förstår varför man behöver det men gillar det inte. 
Gör mitt bästa för att inte grimaser för mycket även då det gör nedrigt ont. 
Jag har mig själv att skylla skulle ha varit här för länge länge sen. 
Snälla kvinnan säger det. 
Inte förebrående eller så. 
Mera som ett konstaterande. 
Jag får lida pin och spotta blod.
Så är det bara. 
Denna blåklädda kvinna är inte bara snäll, hon är detektiv också tyvärr. 
Fem hål finner hon. 
Jag säger "åh nej!" på ett grötigt vis, munnen är ju upptagen. 
Fläckar hittar hon också här och där. 
Jag tänker : "är det inte slut snart på denna roliga halvtimme ".

Efteråt står jag där med provpåsar och tuber att få med hem. 
Om man är kund ska man ju få något på köpet.
Checkhäftet har jag i högsta hugg när trevlige och alltid glade mannen dyker upp.
Tyvärr måste vi träffas igen alltför snart säger jag när han undrar hur allt står till. 
Skrattet bubblar när jag säger att hur fantastiskt kul jag tycker han är så vill jag liksom ogärna det. 
Någon annan har redan sagt det där. 
Att de skulle vilja träffa honom under andra omständigheter. 

Kan ni gissa var jag varit?
Och vart jag ska tillbaka...

2 kommentarer:

  1. Min stora skräck...tandläkaren.
    Jag avskyr att ligga där med munnen full av saker, gurglandes och dreglandes.
    Så har jag en tandläkare som envisas med att prata. Och jag vill vara trevlig och svara.
    Med konstiga ljud.
    Undrar ibland varför dom ska prata med en? Dom måste tycka att det är kul att höra alla dessa ljud människor försöker få ur sig till svar från en fullproppad mun.

    Hoppas att solen skiner i Rom, det gör den här tidig morgon. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det lite regnigt och smågrått här i Rom.
      Fast vi går och väntar på det där stora regnet som ska tvätta bort lite allsköns mög här.
      Fattar inte riktigt heller varför det ska pratas hos tandläkaren.
      Helst skulle jag vilja sova mig igenom hela eländet.
      Kram!

      Radera