torsdag 4 februari 2016

Våren bara skojade lite grann






Det började redan igår kväll att blåsa.
Hunden kände genast att det var sådana vindar han bara älskar.
De där som sopar bort 16 gradigt väder i ett huj och ersätter det med ungefär hälften. 
Han fick fullständigt spatt efter kvälls rundan och körde tokrundor in och ut från trädgården så att jordklumparna virvlade och landade lyckligt på mitt köksgolv.  
Idag förstod han inte alls varför roliga dammsugaren skulle fram och varför han inte fick vara med på det roliga utan stängdes in i hallen under tiden. 
Precis lika lite av det förstod han som jag gör att man kan bli så galen av kallvind att man måste lukta hundra gånger på samma ställe och gärna gå tillbaka igen för att det bara är så tacksamt med alla dofter. 
Senare landar han på vår säng och ser upproriskt på mig så fort han får en chans att komma in i rummet igen. 
Gör ingenting att jag har langat upp allt där som bara finns på golvet för städningen.
Går så bra så att ligga där och lysa med ögonen.


Det här gläder mig idag. 
Min tokvovves blick från sängen. 
Efter gårdagens panik då vi fått veta att vännernas 14-åriga son försvunnit dagen innan, och han sedan kom självmant hem efter tusen falska tips och FB mobilisering mot kvällen till, känns det så skönt att bara ha lite fula betyg och en upprorisk hund som enda tankarna. 
En kall vind går också bra faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar