fredag 19 december 2014

Han fyller år idag.(Blogga varje 234)

precis som förra året.
Fast vi gjorde raka motsatsen till förra året. 
Jag och minstingen. 
ville minstingen köpa en sån där smartbox med bil-upplevelser åt honom.
hade vi av någon outgrundlig anledning kommit överens med farfar/svärfar/mannens far om att köpa något tillsammans. 
sa farfar/svärfar/mannens far NEJ! 
För farligt. 
För galet. 
För allt. 
Jag föreslog ett bidrag till en dykar resa. 
NEJ och åter NEJ!
Att jag bara kunde föreslå så farliga saker...
Det blev ett massage paket istället, år 2013.

Ungefär ett halvår senare upplyste farfar/svärfar/mannens far honom att han skulle följa med sin.... fru-vikarie väninna till ett ställe utanför Rom för hon bara ääälskar snabbgående bilar och skulle prova på...
Ni kan bara tänka mig hur ledsen, arg och besviken min man var efter det samtalet. 
Det handlar inte om pengar. 
Det handlar inte om vem som kommer först. 
Det handlar om att bli sedd. 
För den man är. 
Det man önskar. 

Därför fick minstingen igenom sin ide' i år. 
Och vet ni vad...
när mannen ringde mig innan idag i en jobbpaus så satt han och kollade möjliga banor som ingår i hans "wonderbox" paket. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar