lördag 25 oktober 2014

Med båda skinkorna på golvet (Blogga varje dag 179)

 
Vi är i fina Lotus centret, mannen och jag.
Tillsammans med fyra andra plus paret som äger stället.
Vi följer den där udda kvinnan som är mager som en dansös.
Expert på indisk filosofi och yoga lärare tar hon oss igenom asanas med hjälp av andningen.
Jag känner igen det hon säger och gör från den där workshoppen jag var på på yogafestivalen.
Om att ta för sig av rymden.
Öppna upp.
Att inte göra något per automatik.
Faktiskt är det som en dans.
Känner dock att jag har vissa svårigheter.
Benen är inte raka när jag sträcker upp dem liggande på rygg.
Där jag borde ha hela rumpan i golvet finns det inte en chans än att jag lyckas med det...hur jag än flyttar på benen.
Fast jag går därifrån glad.
Det var skönt att jobba med skulderbladen.
Ryggen tackar allra ödmjukast.
Mannen säger att han visserligen inte haft tråkigt.
Men han är inte intresserad.
Det gör inget.
Han testade i alla fall.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar