fredag 24 oktober 2014

Fredag, får jag lägga mig under en filt då? (Blogga varje dag 178)

Blir inte klok på det där med dyslexi utredningar och certifikat eller vad jag själv heter ens efter dagens psykolog möte. 
Blir skickad tillbaka till gamla neuro-galningen. 
Jag och äldsta sonen. 
Det är bara det att hon inte jobbar på fredagar.
Så var det med det. 
Med slokande öron och minstingens kompis på middag får jag mig en avhyvling via telefon av en mamma till en utav deras klasskamrater. 
När jag sen pratar med pojkarna framgår det att denne pojke ljuger. 
Tänker att det i alla fall är fredag. 
Kanske kan jag låtsas att det regnar och smyga in och lägga mig och liksomattbara glömma bort att ringa tillbaka och säga att; DIN son ljuger. Inte MIN.
Bara lägga mig under fina hemgjorda filten och mysa.
Strunta i golvtvättande, strykande och vad i hela fridens namn vi ska äta i kväll tankar...jobbar ju inte i eftermiddag så jag har ingen ursäkt.
Ingen alls. 
Om jag ska summera denna vecka så känns det som om jag blivit torktumlad.
Bra att jag har en kurs i morgon. 
Hoppas mannen tycker om den!
Hoppas jag bara ligger lite under filten så att något blir gjort innan kvällen i vilket fall som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar