söndag 26 oktober 2014

Äntligen höstfeeling! (Blogga varje dag 180)

Vi har haft en mycket konstig sommar i Italien i år.
Ingen värme när det normalt brukar gå upp mot 40 grader och vara alldeles olidligt.
Fuktigt och bastuvarmt från det att skolorna körde i gång i september till nu.
Äntligen har temperaturen sjunkit, säger jag, som alltid frusit mig igenom höst och vinter.
Faktiskt är det härligt att vara tvungen att bylta på sig lite mera.
Den friska luften med den klarblåa himmeln gör både mig och hunden lite piggare.
Dessutom luktar hans päls mycket godare.
Ett plus i kanten.
Får mera lust att vara ute.
Sparka omkring i löven...fast se upp för alla hundbajskorvar som kan ligga dolda där.
Kliva runt i parkerna med den där känslan av höst är en härlig känsla.

1 kommentar:

  1. Vi har också haft en väldigt varm höst, jag har en ros som blommar och det är november i helgen! 10 grader varmt, jag längtar efter frosten!

    SvaraRadera