tisdag 2 september 2014

Agility Corgi (Blogga varje dag 125)


Packar in barn och hund i bilen.
Färden går till närmsta hundklubb. 
Den ligger alldeles intill vackra Villa Ada.
Jag kör den slingriga vägen upp genom stads-skogen, ner igen till höger om moske'n och så är vi framme. 
Hundar som skäller. 
Hoppställningar.
Tunnlar.
Vi har kommit rätt.
Får prata med agility tränare som först skrattar till.
Jo då, visst kan Wish få prova.
Fast hindret måste sänkas.
Jag som går därifrån efter att hunden hälsat på en annan hund och med löfte om att få prova på torsdag har en liten tvekan med mig.
Kanske kan inte Corgis träna agility...
Men visst sa min faster det...
Nästan helt hundra sa kompisen det...
Så letar jag bland videos på youtube.
Och hittar den här;


Visserligen är min Corgi en Pembroke...
fast jag behöver ju inte säga det till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar