lördag 12 juli 2014

Instagramar du så instagramar jag.

                                                             Blogga varje dag 73

För en så där tusen år sen eller om det var sex/sju år , skrev jag in mig på Twitter.
Ungefär lika fort som jag skrev ut mig.
Fattade ingenting och ingen av mina vänner fanns med.
Mannen hade Facebook, lite sådär utanför min värld, medan jag bloggade.
Så upptäckte jag att FB kunde användas lite som PR för det jag skrev.
FB och PR kan välan gå ihop.
Så då skrev jag in mig där och fann alla mina blogg vänner på ett nix.
Facebookade för fullt.
Publicerade allt.

Under en lång tid har jag hört talas om Instagram.
Foton...
säkert inget för mig.
Jag målar med ord.
Inte bilder.
Så tyckte min äldste son att jag skulle moderniseras.
På min födelsedag fick jag en ny mobil telefon.
Körde igång som en toka.
 Bilder så det sprutade om det.
Nyfikenheten på Instagram tändes.
Verkade som om hela världen var där.
Kul såg det ut.

In på Instagram i ljusets hastighet.
Sen då? 
Mina samsung bilder är sååå fula.
Suddiga.
Trista.
Dessutom ser jag inget. 
Min syn blir sämre och sämre och mobildisplayer mindre och mindre.
Kameran, tror jag är bättre alla gånger.
Ska försöka komma ihåg att ta med den.
Fast då måste jag ha en större väska...
Hjälp! 
Är det värt det?
Måste man instagramma??
Kan man använda kameran?
Måste man hänga på hela tiden?
Kanske kan jag vara med lite och lite Inte...
Intressant fenomen alla gånger...
Det får mig ju att sitta här och fundera på't...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar