fredag 27 maj 2011

Livets träd

Ja, så kallar hon ryggraden, den kvinnliga yoga läraren.

Ryggraden är verkligen livets träd.

Min ryggrad mår bara bättre och bättre för varje yoga pass.
Det känns i hela mig.

Allt för länge har jag låtit detta träd stå ute under vind och vatten.
Låtit det formeras av sådant som hänt mig i mitt liv, saker som bara inträffat, barn som fötts utan att göra något själv.

Nu förstår jag hur fel det är.
Nu förstår jag att man faktiskt kan modellera sig själv.

Sakta med säkert förvandla sitt eget Livs träd till en positiv Bonsai som mår bra.

Mjukheten som stiger upp. Som smyger sig runt i hela kroppen.
Mjukheten som gör mig glad.

Ja, så är det; under tiden som min ryggrad transformeras förändras också jag.



Inte bara låta livet och slumpen göra mig till vad jag blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar