fredag 6 maj 2011

day 17 – a song that you hear often on the radio

Det snöar i Rom. Jo, faktiskt! Platan-träden fullständigt vräker ner de där bomullstussarna som ska bli nya träd. I hela stan flyger de runt. In överallt. I lägenheter, bilar och näsor.
Detta är den värsta...vackraste...fast ändå värsta tiden på året. Inte bara för stora pojken som är pollen- allergiker. Alla blir träffade av andningssvårigheter, kliande ögon och snuva.
Jag kör dammsugare och kör dammsugare fast jag vet att det lägger sig nya bollar så snart jag lämnar rummet.

så här ser det strax ut igen!


Men nu var det ju inte det jag skulle prata om.

Musik var det;


Jag lyssnar oftast på radion när jag stryker tvätt. Fast inte då barnen är hemma då strykrum och vardagsrum är samma sak för mig. När mina små krabater är hemma är det oftast TV som gäller...tyvärr.

Fast när jag kan lyssnar jag på en kanal som heter Radio Rock. De varierar faktiskt musik ganska ordentligt. Så jag väljer en sång jag hört på sistone och som jag gillar. Denna vackra sång är av Pearl Jam och tål att lyssnas på många många gånger.

När jag är i Sverige står däremot radion på mest hela tiden. Min mor stänger inte ens av den när hon går ute och krattar i trädgården.
Det är Radio Malmöhus som gäller. De har någon sorts konstig evig nostalgi knäpp. Låtarna de kör är samma som när jag var liten. Nu har jag ju inget mot gamla låtar. Själv är jag ju en 80-tals frälst med 60- tals influenser- tönt. Men när jag hört "Det var längesen jag plocka några blommor" med Östen Warnebring för hundrade gången blir det liksom för mycket.

Däremot tycker jag det är lite mysigt med den här. Ja, faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar