onsdag 21 oktober 2009

Kyla

Fryser om fingrarna. Det är svinkallt inomhus. I Rom får man inte sätta på central värmen förrän den 15 november hur kallt och rått det än kan vara.
Försöker värma mig med skrivandet.

Här brukar man säga att jag som är nordisk väl inte borde frysa...näää just det! Då brukar jag svara att: - precis som ni medelhavs människor hoppar jämfota av glädje då värmen går upp mot 40 grader på sommaren...tystnad...

Jag bara kräver att få ha min röda näsa och mina isiga händer och fötter när det blir vått och kallt. Så har jag haft det i 44 år och så vill jag ha det annars känner jag inte igen mig.

Fast inomhus skulle jag gärna vilja slippa göra åkarbrasa när jag suttit stilla i mer än tio minuter.

Jag kör yoga pass, stänger in mig i köket med ugnen på, stryker utan att egentligen ha något att stryka, men kylan vill inte försvinna.

Ska kolla om hänga tvätt funkar som energi-källa...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar