fredag 20 november 2009

Yoga resande

Helt otroligt! Det var ett svenskt, mycket ungt, par och yoga;de på "Accademia Yoga" i dag. Jag hörde att tjejen pratade engelska när hon kom in med en misstänkt nordisk accent. Lång blond...jag frågade henne och fick veta att de kommer från Stockholm har varit här sen i måndags på "impuls-resa" och ska åka imorgon igen. De ville bara testa eftersom de gillar yoga. Jag hjälper till med översättning och de får låna varsitt lakan att ha på mattan...av hygien själ har vi alla vårt personliga lakan.

Efter hatha lektionen med Giorgio, min lärare och yogaskolans grundare (han är 81 år men det märks inte förutom att han har vitt hår och skägg!), frågar jag vad tjejen tyckte - helt annorlunda, men mycket skönt och avkopplande.
Jag säger det jag tycker; att det är helt fantastiskt att två unga svenskar som inte kan ett ord italienska (killen kan spanska!) hittar till en av de allra äldsta yoga skolorna i Rom och hänger med på lektionen utan att knota. Då får jag veta att detta fräscha unga par drar runt lite överallt i världen och testar mest yoga men även andra former av sport...
Min cyniske man säger, när vi pratar per telefon på middan´, att jaha de reser runt och gympar gratis då alltså...provlektionen är ju faktiskt gratis...

Han har rätt men jag kan inte utan att beundra dem. De testar sig fram i världen...
Ideen tilltalar mig. Testa dig runt i världen på en enda stor yoga-våg....
WOW!

1 kommentar: