onsdag 18 november 2009

Efter simskolan

När bussen äntligen kommer...fast vi egentligen inte väntat så himla länge känner jag det ändå så efter telefonsamtalet med Nonno (Farfar)...får vi trycka oss på och min lille killes blonda kalufs försvinner bland alla vuxen magarna.
Bara tre hållplatser älskling! Håll ut! Då trampar han mig på foten "på skoj". Nedrans busunge som driver med det eländiga i att åka buss i detta landet.
Jag vill hem meddetsamma och se hur min stora pojke mår...han ville inte åka till Svenska skolan idag...ont i huvudet...
Bara tre hållplatser!.. bussen segar sig fram. Vi är omringade av ett bil hav...röda ljus så långt ögat kan se...
Bussen stannar på VÅR hållplats och kräker ut oss och en hel massa andra människor som börjar springa. Jag dras med och släpar min lille trötte...- ja men skynda dig så vi hinner över innan det blir rött för oss...
Varför ska han skynda sig? Han är ju faktiskt trött! Gympa i skolan, gympa innan simningen och sen 40minuters simmande. Han har rätt att vara trött...
Jag sansar mig och drar ner på takten...ingen ligger ju i sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar