måndag 23 november 2009

Yin och Yang uppfostran???

Efter ett bråk med minsta sonen i morse, måndag morgon så klart, pratade jag länge med en "med mamma" om det här med att männen tycks ha något genetiskt som säger dem att de har gjort sitt när spermierna hittat rätt.
Min man hjälper mig otroligt mycket hemma för att vara en italiensk man och försöker verkligen vara med på alla barnens olika aktiviteter under helgen. Men när det handlar om att t ex lugna ett barn som skriker för att han inte får som han vill kan mannen bara ta och dra... och jag står där mitt i eländet!
"Med mamman" berättade att hennes man kommit hem, efter helgens barnkalas( dit vi medvetet skickat våra karlar med barnen), kommit hem alldeles uppeldad av att ha fått veta att alla andras barn blir skickade i säng klockan 21 medan deras pojke hoppar runt pigg som en mört till klockan 22,30- 23,00...
Detta var just ingen nyhet för mamman då vi ju faktiskt är en grupp mammor som ventilerar dylika problem över en kopp kaffe på morgonen och ibland även över en Pizza på kvällen. Dessutom hade hon själv försökt trycka på problemet ett antal gånger utan några större resultat.
- Ja ha, sa hon klockan 21 då kanske du kan ta tag i det hela och läsa en bok för pojken nu.
- Va, sa den förskräckte mannen, jag har ju precis ätit...jag kan väl inte lägga mig och läsa nu...
Inte heller gick det klockan 22 eller 22,30 för det var ju alla de där fotbolls- målen och fotbollskommentarerna man MÅSTE se!
Läs du kvinna! Lejonhannen är trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar