tisdag 24 maj 2016

Fru Dysterkquist

Innan detta blir en förfärlig plats känner jag att jag måste skärpa mig. 
Det tar skruv när en hundvän säger att hennes väninna vill ta livet av sig för att sonen blir kuggad i skolan. 
Nej, vill jag skrika...och gör det också.
Jag vill Fan leva!
Och därmed har jag ju snott en boktitel med på köpet. 
Istället för att tänka att jag är ett rent fuskverk länkar jag till boken som jag inte törs läsa, här!
Vågar inte ens öppna den för att jag tror att den berör mig alldeles för mycket och nära.

Tror att jag de senaste dagarna gått omkring och bara grämt mig. 
Vilket jag ju också pyst ut lite här om...eller för mycket har jag babblat om det om man ska vara ärlig. 

Jag vill ju inte vara sorgsen och deppig. 
Jag vill vara glad. 

Inte hjälper det någon att jag är nere och inte kan se vitt längre. 
Allra minst mig själv.
Precis som Ulrika skriver.

Sen den där tanken på att jag bara drar till mig mera elände än vad som är lovligt bara för att jag är så blue...

Nej, skärpning (hur i allsinvärld detta ska gå till!?!)

Tänka blommigt och soligt kanske...utan att snegla på det gröna fula plastnätet som skiljer oss från grannen eller det skitbruna huset intill...
hmmm!
Jag jobbar på det.
Jag lovar.


3 kommentarer:

  1. Säg vad du vill, jag är här och bildligt tar emot dig. Det är inte ditt fel att saker händer för att du är låg. Pys ut. Sen får du gapskratta. Allt förändras. Håll ut. Stor kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Håller med Annika. Det är inte ditt fel att saker händer.
    Ibland måste man liksom få grymta runt. Innan man orkar se allt det vackra, optimistiska och hoppfulla.

    Jag sladdar in här för att jag älskar ärligheten. Den där livets ärlighet.
    Man kan skaka på huvudet åt det men jag tycker det är vackert.
    Även om det inte känns så förstås alla dagar, speciellt inte när man är mitt i det...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh tack♥♥ och jag tror vi är på samma våglängd nu trots allt det vackra och blommiga runtomkring.. Jag bara hackar på mig själv och är inte på topp.. Kanske bättre att det får vara som det är än att vi går omkring med falska leenden.. eller..? Kram

    SvaraRadera