torsdag 19 februari 2015

Glimtar från min trädgård.


Man SKA koncentrera sig på det som är vackert och viktigt. 
Det tar jag fasta på när jag för hundrafemtioelfte gången inte kommer i väg på yogan. 
Kompisen kan inte och då kryper jag till korset och går, som mannen bett mig, till banken i stället. 
Fast med sorg i hjärtat för jag längtar ju så tillbaka dit. 
Till mitt yoga place. 
Hemma känns det som jag måste göra så mycket.
Korta ner de där bergen. 
Få ordning på saker och ting.
Då är det bra med min oas. 
Fast den är långt ifrån klar den heller. 
Nej, men bara sitta där på trappan och mysa under trädet gör mig alldeles salig.
Det är meditativt i allra högsta grad. 



Fast jag måste ju lite låtsas att en typ som bor med mig inte alls snor saker så fort jag vänder ryggen till. Saker som smulas till oigenkännlighet. 
Kan någon liksom se att detta var en tjusig papperspåse från Elba parfymeriet???



Fast när jag ger upp jakten så tar han sig en pinne istället. 
Klokt val. 
Lite stilla på min trapp undrar jag om han kommer att få ont i magen av handkräms tuben han tuggade sönder då jag var upptagen med annat. 
Den som lever får se...

2 kommentarer:

  1. Måste vara svårt att meditera med en sån bus-söt hund med sig. I och för sig är man verkligen i nuet med hundar. Skrattar så åt honom, han är minst lika rolig som yogatanten :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken liten lymmel, men så söt. Lycka är ett eget träd. Kram

    SvaraRadera