lördag 3 januari 2015

Meditera med feber (Blogga varje dag 249)

Vilken tur att jag inte hunnit med att skriva ner intentioner, löften eller något som helst mentalt bindande.
Jag drabbas ju av influensan och får till och med feber som inte är så vanligt för mig. 
Tänket att jag skulle göra min yoga-practice varje dag går ju rakt åt pepparn. 
Men så tänker jag att meditationen inte alls behöver komma ikläm. 
Näsan är visserligen stopp. 
Hostan otäck och ihållande.
Skam den som ger sig!
På kvällen när mannen är ute med hunden sätter jag mig på sängen med Deva Premal strömmande från datorn.
Jag sjunger med. 
Till min förvåning har jag inte ett endaste litet hostanfall. 
Näsan tar in luft som om jag inte alls var sjuk men bara drömt alltihop.
Chanting är min grej helt enkelt. 
Annammar helt det jag fått lära mig på överljudskursen.
Glömmer tid och rum så som jag inte riktigt lyckas i total tystnad. 
Efteråt kör jag igenom alla chakran med om för varje. 
Tjugo minuters paus som tar mig tillbaka till det vanliga livet fast betydligt lugnare och gladare. 
Ja, chanting är min grej!



5 kommentarer:

  1. Krya på dig! <3
    Och ja, vilken tur att man kan göra sin meditation ändå. :-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen in i mantra-klubben:-). Kram

    SvaraRadera
  3. Meditation som livlina!
    Kram och Sat Nam!

    SvaraRadera
  4. Åh vad det låter upplyftande! Trots din feber. Ja meditaitonen måste till helt enkelt, oavsett. Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Hej. Mitt namn är Ekaterina. Jag är ucrainska. Jag inte präta svenska och ingleska "very well". Jag präta very well italienska, franska, ucrainska, ryska och spaniska. Jag är född in Kiïv in 1980 (actually Ucraina, before 1991 was CCCP). Jag like much din blogg (as far as jag kan förstå not knowing thoroughly svenska).

    SvaraRadera