lördag 24 januari 2015

En låda till och jag spyr...(Blogga varje dag 270)

tänker jag. 
Fast det gör jag ju inte...spyr alltså. 
Hjälper snällt till och stuvar i lådorna. 
Vräker ner lakan, myskläder och tröjor. 
Det knastrar där jag går. 
Skräpet yr fast jag dammsög i torsdags. 
Helt otroligt vad mycket man får ut ur skåpen. 
Saker och damm. 

I morgon bitti ska jag göra en paus till. 
Då ska vi göra ett tävlingsförsök igen, hunden och jag. 
Just i kväll känns det inte alls som en sådär lysande ide'.
Bara tanken på det gör mig urtrött. 
Enda trösten är att vi spelar på hemma plan i morgon. 
Vår instruktör är domaren. 
Kan det verkligen gå illa då?
Självklart kan det det!

Känns säkert bättre i morgon. 
Redan efter duschen jag tog för en stund sedan har hjälpt lite...
fast bara lite.

1 kommentar:

  1. Att flytta är så mycket mer än "bara" lådor. Det lossnar damm inuti också... inte undra på det tar kraft.
    Kram i röran!

    SvaraRadera