torsdag 1 januari 2015

2015 (Blogga varje dag 247)

Vaknar till ett nytt år.
Eller vaknar och vaknar...
är tung och hostig och eländig. 
Så eländig att mannen förbarmar sig över hunden,  som i natt bodde under vår säng i rädsla när året sköts in, tar min morgonrunda och låter mig ligga kvar i värmen.
Det var ju inte slut med stora pojkens magsjuka. 
Minstingen gick omkring hela kvällen och kände sig konstig. 
Åt nästan ingenting. 
Somnade på soffan efter maten. 
Klockan tjugo i tolv vaknade han och satte sig upp. 
Sen spydde han rakt ut bara.
På soffa, filt, golv och bord. 
Hur han lyckades undvika sina kläder kan man kanske se som ett mirakel. 
Mannen och jag städade igen. 
Krängde av soff-fodret. 
Lyckades torka av det värsta innan tolvslaget. 
Fast mannen fick vara själv på balkongen med tomtebloss och bengaliska eldar...eller vad det heter...
Pojkarna låg igen på soffan och jag försökte hålla för illamående. 
Så ja, vi börjar väl det här 2015 då. 
Pang Bom!


3 kommentarer:

  1. Åhh stackars er, Lilltjejen hade ju likadant.. usch och fy vad hemskt. Nu kan allt bara bli bättre! Kram och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ulrika, jag tänkte på dig faktiskt. Och visst kan allt bara bli bättre. Kram och Gott Nytt År på dig!

      Radera
  2. Krya på er, hela bunten!
    Kram!

    SvaraRadera