fredag 31 oktober 2014

Tuta och kör (Blogga varje dag 185)

Faktiskt tror jag att Roms trafik drar det sämsta ur bilförare, medpassagerare och gående och lite till.
Jag drar också världens fulaste ramsa då jag upptäcker att torget som var avstängt i går är så även idag men lilla gatan som räddade mig i går är också, DESSUTOM, avstängd idag...
Resten är enkelriktade gator där jag inte får köra in då det är på fel riktning...
Trafik överallt som fördubblats på grund av denna lilla omändring. 
Någon kör om mig på höger. 
Mopeder kör om mig både till höger och vänster. 
Hunden där bak börjar skälla. 
Ett trafikljus bara blinkar gult. 
Fritt fram för vem som helst eller var försiktiga?
Det är högst oklart. 
Alla verkar leta efter lilla plätten att trycka in sitt fordon på för att komma förbi. 
Bussarna spärrar en korsning. 
Typ, fyra bussar på raken...hurdan tidtabell...nä, visst nä...det finns ingen tidtabell här. 
Förstår inte hur det går till men jag kommer dit jag ska. 
Bara fem minuter för sent. 
Förmodligen är jag så van att jag går utan att tänka på det hemifrån med god marginal.
Hittar ganska bra efter tjugo år trots mitt urdåliga orienteringssinne.

Gör detta mig till italienska möjligen?
Eller romerska åtminstone...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar