tisdag 21 oktober 2014

Springa i kapp (Blogga varje dag 175)

Det blir springa av denna vecka. 
Precis som jag förutsett är det en enda rusning. 
Läkare låter alltid vänta på sig. 
Veterinärer är inget undantag.
Jag glömmer papper hemma. 
Hundträning har jag tryckt in mitt i allt ihop.
Medan jag stuvar in hunden igen hemma avverkar jag ett samtal med mannen och ett med en arbetskamrat.
Får samtidigt ett meddelande om att dagens arbetskamrat är sjuk.
När jag betar av de där sakerna som ska göras innan jag måste gå hittar jag sonens nycklar.
Shit!
Hur ska han komma in 14,30.
Akut-ringer barnpassaren som lovar fixa det på något sätt.
Lagar mat och duschar.
Tur att jag har färdig mat sen igår till mig själv. 
Och nu...nu fortsätter jag att springa. 
Det är ju föräldramöte på stora pojkens skola i eftermiddag också. 
Hej och i väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar