torsdag 25 september 2014

Skärpning! (Blogga varje dag 147)

Känns inte som jag har något att skriva om just nu.
Bara gnälla. 
Det är jag himla bra på.
Jag vill ju omgärda mig med sådant som är vackert. 
Just nu måste jag leta efter det med förstoringsglas...
eller nej, egentligen inte. 
Ja, har mycket som är vackert. 
Det är väl bara så att jag är lite förvirrad i detta ögonblick.
Som om det skaver. 
Inget passar.
Allt, precis allt, är i fel storlek.
Vaknar på natten och förstorar upp.

Tar tag i mig själv; dumskalle!
Du tränar hund och har kul.
Du yogar och känner dig bara mer och mer säker på det du gör.
Du har många som älskar dig och som du älskar tillbaka. 
På fredag ska du ta barnen till underbara lägenheten med trädgård. 
Så att de också ska få se den vackraste anledningen till att allt är lite upp och ner nu.
Värmen har till och med gjort dig en tjänst och sjunkit ett snäpp så att du kan andas. 
Vad tusan klagar du på?

Vet inte...
när jag gör det ska jag tala om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar