onsdag 2 juli 2014

Slutjobbat eller nåt...

                                                                                          Blogga varje dag 63


Planerar på.
Diskuterar.
Undrar.
Kollar böcker.
Och så har en morgon till försvunnit.
Nu är jag ledig...eller så...
För barnen har ju läxor som ska göras.
Jag har lite att göra i ordning, gå igenom i pappersväg.
Sen ska vi inte tala om städning av garderober och fönsterputsning och....

Helt plötsligt går luften ur mig.
Tröttheten hänger som en gardin framför ögonen.
Egentligen behöver jag yogan.
Den som jag inte hann med i morse då hunden måste få sitt innan soffpotatisarna vaknar.

Det ska inte behöva vara så här.
Måste se till att få ändring på det hela. 

Bloggandet fungerar fin fint med en trött valp som ligger vid mina fötter efter lunch.
 Han släpper ut lite mysko dofter.
Drömmer lite drömmar som får honom att smågläfsa. 
Det går ju an att sitta här och känna sig lite kluven då.
Ska nog få ordning på detta ska ni se.
Måste få tag i läxhjälpen bara.
Så är det.
Yogan kommer igen.
Jag vet det helt säkert! 
Nu nu så är jag ju ledig. 
Länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar