tisdag 10 juli 2012

Kvartersfest

Ja, det bara är så att min minsting också har en flicka i sitt hjärta.
En åttaårig liten dam har fångat hans intresse.
Han får en bok av henne på sin födelsedag. 
Den bär han med sig överallt. 
Det är den bästa boken han någonsin fått.

Flickans mamma och pappa spelar och sjunger i ett band.
Jag hittar dom på youtube; Adika Pongo.
Sen upptäcker mannen att de ska spela på lördagskvällen på kvartersfesten som Don Santiago, kyrkans man, anordnar varje år sen han kom hit.
Naturligtvis måste vi gå dit.
De är sist ut. 
Sist men absolut inte sämst.
Nej, de kör alla fantastiska funky-disco-hits från 70- och 80-talet.
Celebration, We are family, Thriller....allt finns med.
Jag njuter som en fisk i vattnet.
Och dom är bra. Fantastiskt bra.

Fast minstingen sitter på marken.
De som vill dansa får flytta på honom.
Jag går bort och frågar om han inte sett att fina tjejen också är där.
Han svarar surt att han inte vill hälsa och sitter kvar i sin Buddha position.

Sen får vi veta att storebror sagt elaka saker.
Han har sagt att hon är tjock.
Så lite som ska till för att sabba för en liten kille.
Så lite en storebror behöver säga för att sabba.
Det tänkte jag aldrig på när jag var storasyster...






Mannen sa till minstingen att man ska titta på mamman för att se hur hon kommer att bli en dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar