lördag 23 juni 2012

Sitter och flämtar i 36 graders värme. Asfalten kokar. Luften dallrar. Har precis duschat...fast det märks inte...
Att det kunde gå så fort att sälja ett hus. Vi blev allt lite snopna. Massor av hus vid havet är till salu sedan länge. En månad tog det och vi blir utan i sommar. Får hitta på annat. Fast fantasin tryter när det är så här varmt. Luftkonditioneringen i köpcentrat är ingen höjdare. Fast billig fylla för mig. Det snurrar som bara den. Ett varv är lika med en flaska vin. Två varv och jag kommer inte ihåg vem jag är...fast det gör mina stackars barn....nej, inget köpcenter.
Parkerna är okej. När man lyckats ta sig dit. Att sitta på den rätta parkbänken eller på gräset i skuggan är fantastiskt skönt. Bara barnen är lite missnöjda. Inga kompisar. Ingen går ut.

Hoppas och tror att läkarna kommer att säga att stora pojken måste vara i vatten på tisdag då de tar bort gipset. Simbassänger finns det ju tack och lov även i Rom. Att lura till sig någon dag i blöt sitter inte så illa.
Nu blir det födelsedagsfirande med farmor och farfar. Jag har gjort en jordgubbstårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar