måndag 19 december 2011

Skyddsänglar...

Lördag kväll. Jag har redan bestämt sedan jag pratade med yoga fröken per telefon att jag ska vara med på meditationen hon håller i. Bästa yoga kompisen dyker också upp. Hon kommer för min skull.

Det är en förunderlig meditation. Jag har försökt så många gånger men aldrig lyckats riktigt att känna mig så här lugn. Får en fräsch känsla trots värmen i rummet. Som om någon verkligen är med mig...fast inte syns...

I pausen hinner inte läraren säga att om vi vill lägga oss ner en stund så går det bra. Jag ligger redan. Känner mig omhändertagen. Inbäddad. Energierna är starka. Följer alla instruktionerna men på ett svävande vis. Jag är där fast jag inte är där...

Yoga fröken frågar när jag är på väg ner i Savasana om det är jag som är Marika. Vi känner inte varandra så bra. Hon håller eftermiddagslektionerna. Jag följer bara morgonlektionerna. Hon säger att det är hennes skyddsängel som sagt vem jag är...

Själv vet jag inte vad jag ska tro. Vet bara att jag verkligen känner mig bra där. I shalan. På mattan. Omhuldad.

Vi slutar med chakra-meditation. Värmen övergår igen i en fräsch-hets känsla. Lägger sig runt mig. Vid hjärtchakrat hakar jag mig lite...alltid där...

Känner mig lätt när jag sen byter några ord med E. Mannens ilskna sms från Grekiska restaurangen berör mig mindre än de brukar. Ja, jag är sen. E gillar att prata. Men jag känner inte att jag bara kan rusa därifrån. Lyckas byta två ord med fina yoga kompisen också.

På natten drömmer jag om farmors hus. I fönstret ser jag någon. Det konstiga är att det är min morfar. Han vinkar till mig och tar sen ett steg tillbaka. Då är det farfar som står där i det mycket upplysta köksfönstret. 
Han sänder mig en puss. En otrolig lycka väller upp inom mig. De är med mig. Alltid med mig. Det var väl det jag visste!

Kanske låter det här otroligt flummigt, Men jag har aldrig upplevt något så intensivt och välgörande.
Som om de säger till mig att lugnt gå vidare, utan att oroa mig. De följer mig. Finns med mig. Tar hand om mig.
Kalla dom skyddsänglar. Kalla dom vad du vill. 
Med mig är dom alltid.

3 kommentarer: