tisdag 25 januari 2011

Lite gnäll

Förkyld, förkyld-are, förkyld-ast.
Ja, det är väl ungefär så det känns här just nu.
Som om vi i familjen var på någon sorts tävling där det går ut på att vinna "mest förkyld" pokalen.

Man har aldrig varken lust eller tid att bli förkyld.
Ändå händer det.
Magsjukan går också.
Det är manfall i skolan.
Jag vill inte det!

Mitt i allt det här är det massor av prover som ska göras i de olika ämnena för att lärarna ska kunna sätta mitt-termins betyg.
Min son kommer hem som en trasa.

Vet inte riktigt vad man får ut av detta...tröttast får sämst betyg???!!!

Nåja, skolan är ett komplicerat avsnitt och jag har nog gnällt färdigt för idag...

Nu plockar jag fram mattan och gör lite hemma yoga. 
Jag vill ju inte gärna nysa på yogisarna i shalan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar