måndag 19 januari 2015

Jag: en stundtjuv (Blogga varje dag 265)

Det var sedan innan jul vi spelade tillsammans jag och tvärflöjten. 
Alldeles för länge. 
Därför sa jag "javisst!" då hon bjöd hem mig i lördags för en stunds Greensleeves to a ground.
Jaha, sa mannen där vi stod på posten och fyllde i blanketter och skrev på och fyllde i blanketter igen, när hennes sms kom. Halv sex sa du?
Frågan och blicken fick mig nästan att ursäkta mig och visst slank det ur mig ett "men jag är snart tillbaka". 
Som om jag måste be om förlåtelse för att jag lämnar honom en stund mitt i lådstöket...

Likadant i morse. 
Innan han gick sa jag så där lite som en information om att ifall, som han ju brukar, skulle söka mig under morgonen inte skulle få något gensvar då jag alltså skulle komma att befinna mig på yogan. 
"Inte jag", svarade han liksom för att understryka att han minsann jobbar...
eller så är det jag som läser det så...

Hur som helst är jag glad att jag smiter i väg på mina små pauser.
Jag behöver dem för att fungera. 

1 kommentar: