söndag 18 januari 2015

Bokinpaketeringsreflektioner.(Blogga varje dag 264)

Vi packar in våra böcker. 
Mannen har ett fantastiskt system för att hunden inte ska röra lådorna ens med tanken. 
In med dem i hyllorna igen.
Hade aldrig kommit på det själv...


Medan jag står där på balkongen och borstar bort damm och får böckerna att passa in precis i låddorna far tankarna:

  • tänk att de kan ligga här araber, judar, italienare,svenskar, indier, japaner...ja hela världen tillsammans...utan att det blir bråk.
  • ska jag verkligen behålla böcker jag inte ens minns att jag läst?
  • lever den där svenska författaren fortfarande eller tog jag bara livet av henne i mitt minne?
  • man ser tydliga spår av mina; Yoshimoto, Allende, Fredriksson, Hayden perioder...ja, jag är periodare på böcker. Just nu på detox. Inga böcker alls typ.
  • Åhhhh, Stjärnor utan svindel!!!
  • Strindbergs Röda rummet, som jag köpte efter bajsmötet med ambassad människan.
  • Oj, läste visst Gandhis sjävbiografi långt innan yogan...
  • Såååå mycket damm!
  • de där har redan flyttat en minst två gånger med mig...he he!
  • om man packar ner får man packa upp så småningom...yeah!

3 kommentarer:

  1. När vi flyttade till vårt hus fick vi göra oss av med 17 (sjutton) lådor med böcker! Jag sorterade och sorterade och kände mig lite halv. Samtidigt som jag hade läst de flesta av böckerna så ville jag verkligen inte ha alla kvar. Att våga släppa på gamla tankar och skaffa nya som jag läste att någon Feng Shui expert sa om att lämna gamla böcker bakom sig. Sedan är man ju fler i en familj så det är frågan vem som vill ha vad. Våra barn tog en hel del och så sålde vi och lämnade bort. Jag har hittills inte saknat mer än en bok!!
    Din man är fiffig, det ser så välordnat ut. Kram och lycka till, snart är ni där!

    SvaraRadera
  2. Böcker är verkligen fantasiska på så många sätt! Häng i med packandet och flyttandet, kram!

    SvaraRadera