måndag 7 juli 2014

Att vara duktig på något.

                                                                                                    Blogga varje dag 68

Hon är duktig.
Super duper duktig på att sjunga.
Men inte bara det.
Hon är vacker också.
Äger ett stort varmt hjärta.
Delar med sig.
Vill väl. 
Är aldrig sur eller otrevlig.
En människa utav de där som inte växer på träd.
Samtidigt som hon jobbar på det hon brinner för.
Sången.
Under tiden kämpar hon mot övervikten som finns i släkten.
Hon sticker inte under stol med att man måste jobba på sådant. 
Alla är inte naturligt smala.

Även sången måste man öva på.
Jobba hårt på.
Efter konserten i går får jag återigen bevis på att det inte bara lönar sig med övning.
Det man älskar  gör man bra.
Fast det måste komma från hjärtat. 

Fina sångerskan väntar ett nytt litet barn och jag vet att hon kräks järnet varje morgon.
Hela dagarna går hon omkring som ett spöke.
Jag träffar ju på henne ofta.
Men då hon står på scenen, som i går kväll, märks inget av allt detta.
Hon dansar, sjunger, skämtar och uppmanar pubbliken att dansa med.
Ni vet, hon är i sitt rätta element.
Det smittar av sig.
Jag och bästa tvärflöjten står där redan fulla av våran lilla spelning på barnens rum strax innan.
Det går bättre och bättre.
Ta mig tusan om vi inte är duktiga vi med.
Och duktigare kan vi bli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar