tisdag 3 juni 2014

Kryper till kors

                                                                                                      Blogga varje dag 34

Det blir ingen yoga idag heller.
Det blir ett besök hos läkaren.
Natten har varit fruktansvärt orolig.
Hoppar inte yogan bara för att det är så himla besvärligt att få såna där anfall liksom mitt i allt det vackra.
Hoppar yogan för att jag inte vill utsätta andra för mina baciller.
Tänker ju ofta på den tiden då jag gick igenom mina behandlingar.
Hur rädd jag var att någon skulle smitta ner mig med något.
Man är ju så svag.
Vad vet jag, vad mina med-yogare går igenom.
Långt ifrån alla tappar håret.
Långt ifrån alla pratar om vad som hänt. 
Blev vansinnes rädd en gång då salen var full och det hostades både till höger och vänster.
Att liksom strunta i andra på det viset kan jag inte med.
Inte nu längre.
Nu när jag vet.

Lite småledsen är jag klart att jag inte kommer iväg.

Min hosta är inte i lungorna tack och lov.
Fast jag får mediciner i alla fall.
Bli av med skräpet vill jag ju.
Så att jag ska komma igång igen.
För det vill jag ju.

1 kommentar:

  1. Krya på dig! Och jag tycker som du, man måste tänka på andra också! kram

    SvaraRadera