tisdag 10 juni 2014

Hur gammal var det nu jag var???

                                                                                            Blogga varje dag 41

Jag måste tänka efter. Riktigt anstränga mig. Tänker när mannen pratar om en utav de på mäklarfirman som har tre barn och är född 1975, att "ja men oj så ung...tio år yngre än vad jag är...alltså 39..."
För bara lite grann sen verkade det så gammalt. Nu är man alltså ung när man är 39...i alla fall i mina ögon. 
Grubblar vidare. Lägger till tio år till 39...Nä men...

Förr la jag så stor vikt vid det där med att bli äldre. Såg fram emot att fylla 20, 25...
Nu får jag tänka efter. Men är det verkligen möjligt. 
Förstår inte hur det kunde bli så här.
Att tiden rinner i väg så. 
Att jag inte kan komma ihåg utan måste tänka efter.
Fick mitt andra barn då precis fyllt 39.
Andra har minsann tre styck barn...

Nej, det är ju inte så att jag avundas. Är så nöjd.
Förresten så har jag ett tredje barn.
Ett sånt där "sladd-barn" som gör att man känner sig lite yngre igen.
Levande. Promenad och skoj sugen.
En riktig liten vitamin injektion att fira sin dag med. 
Visst vill jag dra mig till minnes att det är 49 jag blir.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar