lördag 3 maj 2014

Wish får komma till tals

                                                                                                  Blogga varje dag 3


Hej!
Det är alltså jag som är valp här i huset....hus och hus...Hem, kanske man ska säga. Man kan visst springa som en galning och käka grönt på balkongen. Men det är ju inte som där morsan bor precis...

De är säkert snälla, som jag bor med. Fast lite tröga verkar det som. 
Sedan den där dagen jag fick två sprutor av  glasögonormen med sprutbenägenhet har de varit alldeles omöjliga. Mat som inte liknar något. Jag menar, visst är det gott alltså, men det varar ju typ två sekunder...eller knappt. Man får inte mera. No way! Inget hjälper. Har till och med försökt vädja till dem genom att krypa in i transportburen. Ja, jag kan gå med på att åka till sprut-nisse bara jag kan få lite mera mat. Dessutom kanske jag får komma ut då. Skulle inte sitta illa. Se alla roliga barn som går förbi så där från ovan är inte skojsigt alls. 

Nej, jag vet då rakt inte hur jag ska få hyfs på dessa så kallade människor.
Skäller jag så låtsas de som om det regnar.
Lite fungerar det att bita på soffan, bokhyllan, blommorna på balkongen och en helt onödig möbel de har i matrummet som de verkar tycka är så viktig att jag blir tillsagd i stort sett bara jag närmar mig. 

För att inte tala om de där svarta trådarna som dinglar lite här och var. När jag sätter tänderna i dem blir det liv och fart i dessa soffpotatisar minsann. 

Jag har hittat andra hundar här hemma med...fast de är inte så pratsamma...eller rörliga heller för den delen.

Men det funkar med att jag tar mig in till hundarna och nafsar runt lite. Helt klart en sak som man kan ta till då det behövs.

Om jag skulle fortsätta på denna linjen...då kanske de förstår att jag vill ha; MERA MAT OCH PROMENADER! som en alldeles vanlig hund.
Vad säger ni?
Verkar det vara en bra ide?






2 kommentarer:

  1. Usch, jag blir lite sugen på hund inomhus nu... DET var jag inte beredd på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaja, du gör mig sugen på att lufsa i naturen och jag fixar resten ;)
      Kram

      Radera