fredag 2 maj 2014

1 maj?

                                                                                      Blogga varje dag 2


I rasande fart går dagarna.
Fast det i bland inte verkar så.
Även 1 maj drar förbi snabb som en blixt.

Springer en runda och gör ett försök med yogan.
Tur att jag gör några övningar innan jag tar mig upp i lägenheten.
Valpen tycker ju att jag är hejdlöst rolig och ger mig inte en sekund för mig själv.


Sen går dagen åt städning och diskuterande med Flavio som inte alls förstår att han behöver detoxa från I-paden. 
Valpar förstår helt enkelt inte vad som är bra för dem.
Ofta gör inte vuxna det heller.
Fast vi har ju större möjligheter att "tänka till".

Därför nappar jag direkt på ett förslag från en väninna.
Jag visste inte att hon har återupptagit sitt tvärflöjtsspelande.
Klart att vi bara måste försöka spela tillsammans.
Mitt i min städning och hennes strykning möts vi halvvägs...ja, vi bor inte så långt ifrån varandra...och jag får en hel hög med noter av henne. För flöjt och gitarr.

På eftermiddagen tränar jag. 
Först känner jag mig alldeles blåst och dum i huvudet.

Sen inser jag att det inte är så svårt.
Minns när jag spelade ett tag i en gitarr trio.
Så kul jag tyckte det var.

Sen hittar jag stycket jag börjat med på youtube.
Visst fixar jag det här!


y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar