måndag 12 maj 2014

Fel som blir bra

                                                                          Blogga varje dag 12


Vaknar ju ofta på natten och tänker.

Kanske gör det mig illa som mannen så skojfriskt säger ibland.
Ibland är det dock bra.
Kommer på saker som jag ska göra.
Lösningar till problem.


Mindre bra är nog när jag kommer på fel.

Lilla ljuset går upp och jag ser framför mig hur jag skrivit ätter värre i stället för etter värre.
Hu, kan ingen svenska längre är första tanken...
Sen smakar jag på det. Ä T T E R = släkt. E T T E R = giftig vätska.


Jamen det blev ju bra!!!

Precis som jag tänker.
Skickar en tanke till boken jag läser; "Så gör jag" av Bodil Malmsten.
Jag vill inte ha handböcker som pekar mig på näsan och säger hur jag bör göra och den är precis det; ingen do the right thing bok alls. 
För hon är underfundig och rolig som vanligt Bodil. Skriver en hel radänga om hur hon gör för att hålla borta självkritiken för att avsluta kapitlet med; Arbetsuppgift: gör inte som jag!
Ja, går fullständigt i gång på sådant. 


Lika kul tycker jag att leka med ord. Känner mig som en Robert Karl Oskar Broberg. 

Ord som används på olika sätt och får annan innebörd.

Urkul!

Som lik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar