torsdag 13 juni 2013

Varför är det så?

...att en liten sten hoppar lätt in i min sandal men inte lika lätt ur. Ligger där och irriterar min stackars fot. Hela vägen. Fram och tillbaka
Varför är det så?... att jag får lust att skrika "håll käften kärring" till en mycket prydlig mormor som påpekar att mina barns blåsor på bröstkorgarna kan vara; vattenkoppor, scharlakansfeber eller mässlingen. Det går liksom inte hem att de är vaccinerade eller har haft de där sjukdomarna...Men jag är en väluppfostrad flicka så därför skriker jag inte ens att " det är min liv och kniv inte cancer heller"...för det vet jag alldeles bestämt att den inte visar sig i blåsform...eller kanske kan den göra det???...

Varför är det så? ... att jag blir full i skratt när jag egentligen är urtrött på musiken i väntrummet som kommer från någon telefon eller nåt...full i skratt för att min spelgalne minsting kan säga exakt vilket spel vederbörande busunge håller på med bara genom att höra ljudet.

Varför är det så?... att när jag sitter där och väntar och väntar och väntar så kommer min gung-fot i gång...precis som min farmors fot alltid gjorde...Hon sa att det verkade lugnande...

Inte vet jag. Men så är det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar