torsdag 14 februari 2013

Sugen på bus

 
Efter att jag varit på omplåstring hos kirurgen går det upp för mig att jag ska få mitt livs första tatuering snart. Jag har aldrig drömt om att tatuera mig. Det där med att rista in något i skinnet har aldrig varit attraktivt i mitt sett att se saker. Ändå känner jag mig upprymd. Shit, en tatuering mitt på nya bröstet...
När jag inte kan göra så mycket...nästan ingen yoga alls...då blir det mycket dator-häng. Kanske inte så bra. Men så är det. Därför sitter jag där och googlar, bloggar och facebookar när jag ser att min systerdotter är on-line. Så jag skickar henne ett meddelande om att jag ska tatuera mig. Hon tycker att det är vansinnigt kul; mosters första tatuering...bröstvårts-tatuering! Så vi messar en stund. Galnaste, vackraste säger att jag borde passa på och göra något mera...en piercing. Ja, då erkänner jag att jag är sugen på hål i näsan. Sen fortsätter vi att tramsa en stund tills jag säger stopp. Vill inte bli en sådan där tragisk varelse i skyhöga klackar och leopardmönstrad kort kort kjol som sen gör allt för att fortsätta att förbli tjugoåring fyrtiosjuåring. Nej minsann, någon måtta på buset får det vara.
Avbryter det hela för att stora pojken är på intågande. Lunchdags.
Min galna googlehjärna är förstås oavslagbar och "yogatatueringar" kommer till mig som en blixt. Bara måste kolla. Det finns en hel massa fina små och sirliga saker...
Bustjejen i mig forsätter sen. Samlar lite fina.
Bara så där. På bus
 

2 kommentarer:

  1. Jag föll (naturligtvis) för livets träd. Har länge haft planer på att tatuera Yggdrasil men motivet måste vara rätt och vart sjutton ska jag placera trädet som redan har så mycket på kroppen. ;)
    Tycker att det är skoj att du smygtittar lite på tatueringar i alla fall. ;) Även om det inte blir något mer än på bröstet så är det upplyftande att planera att göra något man aldrig haft en tanke på innan.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar tatueringar:) Ett sätt att uttrycka sig. Livets träd eller chakran var fint. Men man måste grunna länge vad som passar,det är komplicerat att ångra sig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera