onsdag 22 september 2010

Huvudbry

Jag känner mig nere och kraftlös idag.
Det är den tiden på månaden.
Dessutom upptäcker jag att jag har huvudet fullt av löss.
Ilskan stiger.
Finns det något positivt med dessa små irriterande insekterna?
Finns det något positivt med sättet som vi lever på idag och som gör att den här sortens odjur frodas igen?
Jag lyckas inte ens yoga idag.
Kan bara inte koncentrera mig.
Drar omkring och rycker upp lakanen som måste tvättas..igen.
Kör en behandling på min skalp med finkamning.
En extra kopp kaffe tycker jag mig ha förtjänat...
Om inte annat än som tröst.
Sen ska jag gå och hämta barnen och behandla deras huvuden också.

2 kommentarer:

  1. Kraschlandningar i livet, stora som små, ger obalans och trötthet. Så kram till dej och famnen full av uppmuntringar!

    SvaraRadera
  2. Åh, skickar lite förtröstan och energi. När våra barn gick i mellanstadiet kom de hem med löss flera gånger. En gång fick jag det. Jag bröt fullkomligt ihop...så jag förstår din känsla tror jag! Kramkram

    SvaraRadera