tisdag 1 juni 2010

Värme och lugn

Mannen har köpt en dubbel cd med "wellness" musik speciellt för Yoga. Detta är en present som är värd mer än diamanter för mig. Idag satte jag på den och gjorde min hemma-yoga till den. På vågor av indisk- japansk- new wave- influerad avslappnande musik genomförde jag förra månadens olika asanas. Värme och lugn genomsyrar mig nu.

Jag hade redan tagit ett beslut igår...även första steget....min man är överens med mig. Detta är viktigt då det gäller vår son. Yogan med den lugnande musiken blev ett bekräftande; vi är på rätt väg!
Väntar otåligt på svaret. Kollar ständigt min e-post. Fast jag vet att det kommer. Jag känner det.

Lugnet och värmen gör att jag skriver utan att sätta glasögonen på näsan. Det blir lite suddigt men det går mycket bättre än jag trodde. Möjligtvis att de gamla yogisarna har rätt när de säger att vi kan övervinna och förbättra alla rubbningar i kroppen med yogan.

Yoga
Shanti shanti shanti

2 kommentarer: