söndag 30 maj 2010

Sport lördagseftermiddag

Lång intensiv lördagseftermiddag. Klockan 15,10 hoppade minsta pojken i vattnet och under föräldrar, brors och farföräldras uppsikt, utförde han ryggsim, ryggsim ben, crawl, andning med platta, upphämtning av stenar från botten och hopp från kanten. Min pojke gjorde allt med ett leende på läpparna och mesta delen av "död-tiden" var han under vattnet. Första simskoleprovet avklarat! 26,5 poäng av 30 möjliga. Duktigt gjort av den minste i gruppen.
Man och stora pojken hann inte se det sista då de var tvungna att befinna sig i gymnastiksalen klockan 16 där bältes examen i Karate skulle äga rum klockan 17. Man måste värma upp ordentligt först! Med svärfars hjälp hann jag hem och hänga upp badkläder och sen bar det av mot gymnastiksalen. Stora och små utförde kullerbyttor, hopp och fall. Efter de olika Kata...som min son gör otroligt bra om en mamma får uttrycka sin mening blev det ett gult bälte! Jag vet att han hade hoppats på det orangea bältet. Men han gjorde en del misstag i kullerbyttorna och hans säkerhet vacklar lite än. I morse uppmuntrade jag honom att ta nya friska tag till hösten. Han var mycket lycklig över att ha lärt sig att knyta sitt bälte själv. Trötta men glada njöt vi av maten med farmor och farfar som gäster. Nu ska vi snart njuta av sommaren. Den behövs verkligen!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar