torsdag 20 maj 2010

"Yoga paus"

Blir bortförd av vardagsbestyr igen. Städning, matinköp, betala räkningar, hålla koll på vilken unge ska på vilken skolutflykt och vems kompis är det som ska ha födelsekalas...va, föräldramöte på förskolan?...ok!...va, ena pojken har simskole-prov och den andre bältes byte på Karaten på samma dag?...inga problem!...jag skulle kunna klonera mig...nej, det är kanske enklare att be "farfar" om hjälp.

Hur fixar arbetande människor detta? Jag menar, tekniskt sätt har jag massor av tid...men, ändå, försvinner liksom min tid när jag jagar runt efter dessa "jordeliga ting" medan jag helst skulle vilja blogga eller yoga.

Därför, medan jag försöker minnas vad som var det viktigaste ärendet att ta hand om för dagen, kliver jag bara över min dammsugare som väntar på mig i hallen. Tar min väska och mitt yoga kort och lämnar lägenheten för att bege mig till min yoga lektion. Ja, det är precis vad jag gör. Städa och oroa mig kan jag göra i morgon.

Lektionen är som alltid sinnes-lugnande och när jag gör kamelen, som har blivit en av mina favorit asanas, lyckas jag till och med ignorera en fot som krampar...vet inte riktigt vad som är på gång...behöver jag mera kalium, kanske?

Jag bestämmer mig för att inte ignorera krampen mera...jag menar, min kropp försöker ju tala om något för mig...och lägger till lite fot massage istället. Kamel positionen blir ännu bättre.




Att avbryta dagens arbete med yoga gör mirakel med mig.

Hemma igen byter jag alla lakan i alla våra sängar, tar in tvätt från balkongen och hänger upp mera som min, älskade, tvättmaskin har tagit hand om medan jag var upptagen med "viktigare" bestyr.


Shanti shanti shanti

2 kommentarer:

  1. Åh Marika, har precis läst ifatt på din blogg, det jag missat tidigare. Oj, vilken läskig grej när du blev hämtad av ambulansen - mår du bra nu?? Och att du har fått jobb!! Grattis och det låter som helrätt för dig. Så skönt.
    Sist men inte minst, så fin bloggen blev när du stylade om den :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Annika, jag mår bra...ska ta blodprov men allt verkar som vanligt.
    Tack!
    Läser alltid dina fina ord även om jag inte alltid hinner svara.
    Kram!

    SvaraRadera