fredag 7 maj 2010

Skenet bedrar

Idag är jag allt för arg, till och med, för att gå på min yoga lektion. En del av ilskan beror på "tjej problem" och en del på det faktum att det inte går att hitta glasögonen min son slarvat bort i skolan.
Ingen frågade honom varför han satt hela dagen utan glasögon...de är inte förpliktigade att göra det...men alla la märke till det...

JAG ÄR PERPLEX!!!

Medan jag letar i min skalle efter saker som har med att uppehålla skenet och att inte tappa masken att göra... även om vulkanen i mig vill dra upp trä svärdet, jag har i min sons Karate' ryggsäck, och förklara med den det som ord inte klarar av...men då passerar jag som tokig...kommer det helt plötsligt för mig att jag kanske skulle prova att skicka min son naken till skolan...skulle de fråga honom då var han har sina kläder eller skulle de fortsätta lektionen som om ingenting har hänt???



Som en blixt på näthinnan får jag fram en av våra bästa komiker/skådespelare i Sverige, Gösta Ekman, och hans kortfilmer om Papphammar. De finns speciellt en som jag vill dela med er. Den heter: " Ta säden dit man kommer."
Jag tycker den är helt underbar och har lika roligt varje gång jag ser den!

Se och njut;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar