torsdag 6 maj 2010

Terapeutiskt huvudstående

Vi är en liten grupp mammor som varje morgon, efter att ha lämnat barnen i skolan, tar oss en kopp kaffe i baren. Vi pratar lite om allt möjligt innan någon måste iväg till jobbet, snabbköpet eller som jag hem till datorn för att göra "ingenting" varvat med yogan.

En morgon berättar jag för en av mammorna att jag tagit vara på hennes råd att lägga duntäcken och tröjor i vakuum...underbart! Man bara köper plastpåsar som är gjorda för ändamålet i vilken kines affär (nej, jag skojar inte! De håller på att ta över stans affärer.) som helst. Sen fyller du dom med allt du kan stoppa i...kanske inte barnen förstås...och sen kopplar du till dammsugaren som drar ut all luft och voila'! Ut kommer en platt paket och man tjänar en himla massa utrymme med detta.

En med-mamma börjar fantisera om hur man skulle kunna applicera detta system för att få bort det man har för mycket av på låren och liksom flytta upp det dit naturen menade att brösten skulle finnas...så väl jag förstår hennes tankar...suck!

Naturligtvis blir jag eld och lågor av denna tanke och så hjälps vi åt att fantisera om hur man borde gå till väga och planerna på att öppna ett skönhetsinstitut tar form. Bara med hjälp av dammsugare och några vakuum-plast-påsar (utan att säga något till kineserna förstås!!!)...det skulle till och med vara otroligt ekonomiskt...

En annan med-mamma tillägger att man förstås borde stå på huvudet under tiden för att få precis den effekt man är ute efter...fett kuddarna som långsamt förflyttar sig och lägger sig där de ska vara...

MEN JAG KAN JU STÅ PÅ HUVUDET!!! JAG GÖR JU NUMERA HUVUDSTÅENDE UTAN ATT TVEKA!!! JAG KAN JU STÅ KVAR I MER ÄN TVÅ MINUTER OCKSÅ!!!

Men nej, den här mamman (som begåvats med två utbuktningar att lägga i en bh!) borde man sova i huvudstående för att vara säker på det ska bli något resultat...

Vi skrattar en stund åt det hela...även om saken i sig är ganska allvarlig för den, som jag, som har detta "lilla" problem...

Idag, medan jag pratade  med en kompis i telefon om problem med våra söner och hennes hjärt-problem...inte kärlek...hon är sjuk...en infektion...

I alla fall, kände jag efter att ha behandlat tunga samtalsämnen att jag ville lätta upp stämningen. Vi pratade om att det aldrig är försent att lära sig saker. Naturligtvis halkade jag in på ämnet Yoga. Jag berättade att jag lärt mig att göra Shirshasana. Efter det blev det liksom naturligt att dra historien om vakuum påsar/huvudstående.

Men hon sa att hon inte tyckte att sova i huvudstående läge var en så bra ide'...tänk om man vaknar upp som Dolly Parton??? Det går inte alls bra. Det finns stor risk att man tappar balansen.

Och sen...vilket elände att hitta rätt sorts bh...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar