onsdag 21 april 2010

Den 14 april 2010

Jag vet inte om det är före eller efter som de har anklagat mig, för att inte vara en så bra mamma som jag borde vara, som mina ögon faller på en utav mina anklagerskors händer...

Mycket välvårdade med det där lilla extra som absolut måste ha blivit gjort av en av de många "nagel artister" som vuxit upp på ett skrämmande sätt i hela världen. Nagellacket är genomskinligt och man kan se de vita halvmånarna...fast klistrade. Ett bra utfört jobb...tror jag... har aldrig provat...

Om det är före eller efter som hon sa; "om jag vore mamman" minns jag inte...men det kanske inte har någon betydelse...

Tänker på prioriteringar...jag föredrar att gå på en yoga lektion hellre än att lägga tid och pengar på en pedikur...jag föredrar att leta i mig själv och försöka förstå med hjälp av yogan...kanske inte alltid så bra...men...

Den andra anklagerskan räcker mig en bit papper, men nu kommer jag just inte ihåg om hennes naglar också var kurerade...ögonen var välmålade i alla fall...jag är tvungen att lyfta ögonen för hon står upp...ser på mig ovanifrån...

...jag kan inte komma ihåg hennes naglar för orden hon säger och namnet på den privata kliniken för psykologisk terapi som hon skrivit på lappen ringer i mitt sinne en lång stund; det är en "betal-klinik"...

Namnet på kliniken sätter sig med klister på min hjärnbark...jag letar förtvivlat i mina intellektuella filer...eller i alla fall tycker jag om att tänka på dem på detta vis...och där är vad jag letar efter; anklagerskan med lappen i handen var där när bedömningen, gjord på min son två år tidigare, blev presenterad av Vårdcentralens logopedist...gratis...

Jag upprepar detta med hög röst. Jag frågar henne rakt upp i ansiktet varför hon inget berättat för den nya anklagerskan. Jag frågar varför de inte samarbetar med personalen på Vårdcentralen som de sagt är praxi...Vårdcentral personalen sa det, inte anklagerskorna... 

Hon svarar mig; 1, det har inte funnits tid för att berätta (ett år!?...).2, de samarbetar inte med Vårdcentralen.

Jag håller tyst...vad finns att säga...någon ljuger...Vårdcentral? Anklagerskor?

Stoppar pappret i väskan...ilskan växer...sextio euro tar som minst en "nagel artist"...sextio delat med tio blir sex...varje gång man bryter en nagel är det sex euro...åtta euro för en yoga lektion...

Det är helt säkert en fråga om prioritet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar