lördag 24 april 2010

Var god vänta!

Jag har precis avslutat två telefonköer...barnsjukhuset igen...inget allvarligt, bara en kontroll...

Har försökt ringa i tre dagar men det har varit upptaget hela tiden. Som en tokig provar jag under olika tider på dagen, många gånger i rad. Ger upp och provar via internet...den typen av kontroll kan ej bokas där...bara genom telefon-bokning...Djup Suck!

Skriver ett mail till sjukhuset. De ursäktar sig men säger att jag måste ha tålamod med telefon-bokningen...

En lördag morgon kan det inte vara många som ringer...eller?

Upptaget...upptaget...upptaget...svar; 16 samtal i kö. Attendere prego! Var god vänta! Please hold the line!

Nu tänker jag inte ge upp! Lyssnar på upprepningar om privacy, blodgivning och användning av personliga data, tider för mottagning och sen kommer hur många som är kvar i kön; 16... nej, men hallå...vem är det som pratar oavbrutet med operatörerna utan att bry sig om att andra köar?

Lugn, de sa att jag måste ha tålamod...15...15...15...

Efter en halvtimme sitter jag fortfarande där med luren tryckt till örat. Vi är nere i 11...hjälp...

En kompis skickar ett sms. Vi skulle ut och handla tillsammans...fast regnet öser ner...Skriver tillbaka att jag ringer henne så fort jag blir ledig från köandet och funderar så smått på om jag skulle kunna läsa lite bloggar medan jag väntar...nej, allvar!...vänta!...bloggar är allvarliga...Marika stanna kvar där du är!...andas djupt...

Evigheters evighet verkar ha gått. Minstingen har till och med tröttnat på Wii spelet. Äntligen är vi bara 3...istället för prat susar Vivaldi in på linjen...har alltid tyckt om Vivaldi men efter en stund blir man liksom trött på honom också.

Äntligen en levande röst. Bokar den 24 augusti...va???...fyra månader...Okay, jag har ju inget val...

Mannen kommer hem och får se lappen...han blir ursinnig och har rätt. För bara några dagar sedan sa han ju att han tagit en extra semester vecka så att vi skulle kunna vara vid havet lite innan skol-ruschen börjar...

Ber om ursäkt och sätter mig i kö igen.

Upptaget...upptaget...upptaget...svar; 16 samtal i kö. Var god vänta!



Till slut lyckas jag boka i OKTOBER. Den 24 augusti var en avbokning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar